WOMM KONFERANSI 2008

2008 yılında ikincisi düzenlenen WOMM Konferansı‘nda, WOMM’un aktivist yüzü John Hlinko, WAMMA Danışma Kurulu üyesi ve ‘The Anatomy of Buzz’ kitabının yazarı Emanuel Rosen, Buzzer Amsterdam Ajans Başkanı Willem Sodderland ve Millward Brown İngiltere Müşteri Hizmetleri Bölüm Başkanı Tim Wragg konuştu. WOMM’un pazarlama karmalarına dahil etmiş firmaların başarı örnekleri ile WOMM’u uygulamak isteyen markaları bir araya getirmiş olan ‘WOMM – Ağızdan Ağıza Pazarlama’ Konferansı’nın Oturum Sponsoru Millward Brown, İnternet İletişim Sponsoru Yenibiris.com ve Medya Sponsoru Hürriyet oldu.

MediaCat dergisinin bu yıl ikincisini düzenlediği konferansta, WOMM’un aktivist yüzü John Hlinko, WOMMA Danışmanlar Kurulu üyesi ve ‘The Anatomy of Buzz’ isimli kitabın yazarı Emanuel Rosen, Buzzer Amsterdam Ajans Başkanı Willem Sodderland ve Millward Brown İngiltere Müşteri Hizmetleri Bölüm Başkanı Tim Wragg konuştu. WOMM’u pazarlama karmalarına dâhil etmiş firmaların başarı örnekleri ile WOMM’u uygulamak isteyen markaları bir araya getirmiş olan ‘WOM – Ağızdan Ağıza Pazarlama’ Konferansı’nın oturum sponsoru Millward Brown, internet iletişim sponsoru Yenibiris.com ve medya sponsoru ise Hürriyet oldu.

 ‘Türkiye’den WOMM Örnekleri’ başlıklı panele de ev sahipliği yapan konferansta, paneli Türkiye’nin ilk ve tek WOMM ajansı olan FikriMuhim.com’un proje koordinatörü Renan Tavukçuoğlu yönetti. Panelde Türkiye’de WOMM’u pazarlama karmalarına katan öncü markalardan Carte D’Or Ürün Müdürü Canan Barut, Dimes Pazarlama Müdürü Ceyda Paydaş Turan, DigitalAge Yayın Direktörü Aşkın Baysal ve Back-Up Genel Müdürü Pınar Massena yer aldı. Katılımcılar konferansta, gün geçtikçe gücünü artıran ve dünyaca ünlü otoriteler tarafından günümüzün en etkin pazarlama araçlarından biri olarak görülen WOM marketing hakkında dünyadaki en son yenilikleri ve gelişmeleri, bizzat ünlü WOMM uzmanlarından dinlediler.

KONUŞMACILAR:

Willem Sodderland 

  • Avrupa’nın ilk WOMM ajansı olan Buzzer’ın kurucusu.
  • Bugüne kadar Buzzer’da P&G, Heineken, Philips, Leaf ve Jumbo gibi firmalarla çalıştı.
  • Onbinlerce tüketiciye yeni ürünler deneterek “Buzz“ı online ve offline olarak yayılmasını ve geribildirim alınmasını sağladılar.
  • 2.WOMM konferansında da bizlere çalıştığı markalardan case studyler anlattı.

Emanuel Rosen

  • The Anatomy of the Buzz” un yazarı
  • Eski Niles Software, Berkeley Pazarlama Başkan Yardımcısı
  • Tüm üniversitelerde kullanılan EdNote’un mucidi
  • Rosen’a göre, geleneksel pazarlama yöntemlerinin yanı sıra, geleneksel “olmayan” yöntemleri kullanmayan pazarlamacılar, çok sayıda fırsatı kaçırırlar.
  • 1998’de şirket hisselerini satan Rosen, kendisini pazarlama ve WOM üzerine çalışmalarına adamıştır.

John Hlinko

  • Grassroots Enterprise Başkanı ve CEO’su,
  • DraftWesleyClark.com & ActForLove.org kurucusu
  • Sunumlarında; eğlendirme, bilgilendirme ve motive etme konusunda uzmanlaşan Hlinko, “stand-up komediyen”, “kitabı basılmış ekonomist”, “eylemci provokatör” gibi çeşitli profiller de çiziyor.
  • CNN, Fox, the New York Times, The Washington Post gibi pek çok büyük yayın kuruluşundan sayısız ödüllere sahip.

Tim Wragg 

  • Millward Brown’nın İngiltere müşteri hizmetlerinin başında, Londra ve Warwick ölçüm takımlarından sorumludur. 
  • Müşterilerin pazarlama yatırımlarının geri dönüşünü geliştirmesinde Millward Brown’ın marka, finans, medya ve ölçümleme bölümleriyle yakından çalışmaktadır. 
  • İngiliz Pazar Araştırma Derneği onu 2001 yılında “En Yeni Düşünür” ödülüyle ödüllendirdi.